Berlin-1

Tam 8 gündür Berlin'deyim. Burada yaşadıklarımı anlatmak için can atıyorum. Benim için 8 gündür gördüğüm bir rüya Berlin. Kafamda canlandırdığımdan farklı bir şehir burası. Çok fazla bisiklet var :) Herkes bisikletiyle işe okula gidiyor burda. Böyle olunca çok yoğun bi trafik yok. Genel olarak sakin bulduğum bi şehir.
Biz Rosenthaller Platz'da easy Hotel'de kalyoruz ve kesinlikle tavsiye ediyorum burayı. Hem çok merkezi, hem ulaşım araçlarına yakın, hemde küçük ama sevimli. Odalar biraz fazla küçük olmasına rağmen, temiz ve personel çok güleryüzlü. Birde Türk var çalışan. 

Burda U-Bahn ve S-Bahn kullanıyo genellikle. Çünkü inanlmaz bi demiryolu ağı kurmuşlar. Bana ilginç gelen bir noktada şu oldu. İstasyon girişlerinde çıkışlarında kontrol veya kart okutma yok, istasyonlarda güvenlik görevlisi yok. Ama herkes kart almadan binmiyo yinede. Bazen ani kontroller oluyo, aniden biniyolar mesela trene. Kartn yanında yoksa tutanak tutuluyo sonra gidip şubeye ödüyosun cezanı. Sanırım 50 euro. Bir de herkesin köpeği var burda hatta kimisinin birden fazla köpeği var. Genel olarak Almanlar güleryüzlü. Ama çok fazla milletten insan yaşıyo burda, asya'dan gelenlerin sayısı da oldukça fazla. Bilindiği gibi çok fazla dönerci var burda :) Biz de genelde döner yiyoruz.

Yemek ciddi bi sorun burda bizim için. Hiç alşkın olduğumuz yemekler yok, henüz sulu yemek yiyemedik bile. Daha çok pratik hazrlanan fast food tarzı şeyler tüketiliyo burda ve aynı zamanda sağlıklarına çok dikkat ediyolar. Çelişkili bir durum var yani bilemedim. Normal su bulmak bile sorun. Meyveli suları tüketiyolar genellikle. Meyveler tek lokmalık doğranmış ve birer porsiyon halinde paketlenmiş olarak satılıyo örneğin. Salata malzemeleri hazırlanmış paketlenmiş sosuyla birlikte satlıyo. Biliyorum Türkiye'de de var salata olayı ama bizde pek tercih edilmez bu tür şeyler. Meyve olayını da duymuştum ama Türkiye'de görmedim hiç. Çok mantıklı üstelik. Okula giden çocuğunuzun yanına böyle bir meyve paketi hazırlamak pratik bir yöntem olabilir. Üç beyaz en az tüketilenler arasnda resmen. Konserve sebzeler etlerde çok yaygın. Herşeyin konservesi var, çok fazla sos çeşidi var. Buranın meşhur yemeği tabi ki Currywurst. Bilindiği gibi domuz sosisi demek. Ama bunun dana etinden yaplanları da bulunuyo. Onun dışında bir kartofel ülkesi olan Almanya'da Pommes frites yani patates kızarması çok tüketilenlerin arasında. 

Hafta içi hayat normalken, hafta sonu festival havasnda geçiyo burda. Cuma ve cumartesi geceleri herşey çalşmaya devam ediyo, ulaşım araçları, barlar, cafeler.. Yani geceleri hayat gündüzden daha hareketli olarak devam ediyo. Bu çok eğlenceli güzel geliyo ama çok fazla içip heryere kusmaları o kadar iğrenç ki anlatamam. Trende veya istasyonlarda seke seke yürümek zorunda kaldık resmen. 
Heryerde grafitiler var, bütün duvarlarda.. Çok güzel olanlar var bunlarn. Ayrı bi postla paylaşmak istiyorum onları ve ilk Berlin yazımı bi kaç Berlin Fotografıyla sonlandıryorum :)




3 yorum:

  1. Çok şaşırdım sulu yemek nasıl olmaz ..Hem fast food olur mu yahu ? Evlerinde falan da mı yapmıyorlarmış :)

    YanıtlaSil
  2. Valla bilemiyorum evlerinde yapıp yapmadıklarını ama dışarıda bulunmuyo pek :) Bi türk kebapçıda mercimek çorbası buldukta gözlerimiz yaşardı valla :)

    YanıtlaSil
  3. fiziktir'in hemen sağ üst köşesinde 468*60 boyutunda 1 aylık reklamınızı yapmak istiyorum. Tabi hepinizin değil, seçeceğim bir blog sayfası bunu hak edecek. Ancak bunu yapabilmek için nasıl bir eleme yöntemi geliştirmem gerektiği konusunda sıkıntılar yaşıyorum. Şöyle düşünüyorum ben yani şöyle yapalım;

    Siz bana Blogger ve Blog Yazarlığı konusunda 1 makale yazın, ben hem bu yazıyı sizin adınıza Fiziktir'de yayınlayayım, hem de gelen yazılardan en ideal olanı seçip sahibine 1 aylık reklam hediyesi vereyim. Üstüne bir de onun sayfasını karşılıksız olarak tanıtayım... Ne dersiniz?

    Not: Reklamınız flash banner ile artistik bir şekilde ve her ay 1 blog değişimli olarak yayınlanacaktır...

    Yazılarınızı https://www.facebook.com/recep.cetiner1 facebook adresim üzerinden mesaj olarak gönderebilirsiniz.

    ayrıntılı bilgi için: http://fiziktir.blogspot.com/2012/06/ucretsiz-reklamnz-yaynlamam-ister.html

    YanıtlaSil