Tarçınlı Dondurma Tarifi

Evde dondurma yapmayı denemek istiyorum uzun zamandır, fırsat bulamıyorum bir türlü. Bu akşam annemin taze taze süt aldığını görünce deneyeyim hemen dedim. Bu biraz benim uydurduğum bi tarif. Gördüğüm bikaç tarifin karışımı gibi bişey. Üstelik tarçınlı yapmayı planlamıyodum son anda tarçınla güzel olur deyip ekledim :) Neyse uzatmadan geçiyorum tarife.
Malzemeler
2,5 bardak süt
1 bardak toz şeker
1 tatlı kaşığı sahlep
2 yumurta
dilerseniz farklı aromalarda kullanabilirsiniz. Ben dr.Oetker limon aroması kullandım.
Hı bir de toz tarçın tabi ki :)
Yapılışı
Uzun uzadıya anlatmıyorum, sıkılıyo çünkü insan uzun tarifleri okurken, çokta ahım şahım bişeyi olmadığından kolay bi tarif olduğundan kısa kesiyorum :) Süte şekeri ekleyip eriyene kadar karışıtırıyoruz. Aynı şekilde sahlepi ekliyoruz. Ocağa koyup kaynamasını beklerken 2 yumurtanın beyazını köpük olana kadar çırpıyoruz. Yumurtanın pişmemesi için azar azar ekleyip aynı anda karıştırarak ocaktan aldığımız sütlü karışıma ekliyoruz. Yarım çay kaşığı kadar tarçın ekliyoruz. Ben nerdeyse 1 tatlı kaşığı ekledim fazla gelmiş, sadece hafif aromasını vermesi yeterli olacak sanırım. Birde dediğim gibi limon aroması ekledim. Tarçınla hiç fena olmamış :) Soğumasını bekledikten sonra metal bir kapla derin dondurucuya koyuyoruz. 2-3 saatte baya kıvama geliyor zaten. Arada bir karıştırarakta eşit bi şekilde daha güzel donmasını sağlayabilirsiniz. 
Afiyet Olsun!!!

4 yorum: